Běhání, podzimní chmury zahání!

Publikoval: ulevapronohy. cz V: Poradna, články Komentář: 0 Zobrazení: 1195

S během můžeme začít kdykoliv, bez rozdílu věku. Běhání má nespočet výhod. Zlepšujeme si fyzickou i psychickou kondici. Během se výborně odreagujeme. Hubneme. Posilujeme imunitní systém. Posílíme také srdce. Budeme se prostě cítit skvěle a v pohodě.

Běhání, podzimní chmury zahání!

Běhání má nespočet výhod. Znáte je?

Behem ke zdraví. Tady jsou:

  • zlepšujeme si fyzickou i psychickou kondici
  • během se výborně odreagujeme
  • hubneme
  • posilujeme imunitní systém
  • posílíme také srdce
  • bude se nám lépe spát
  • budeme se prostě cítit skvěle a v pohodě

 

 

 

S během můžeme začít kdykoliv, bez rozdílu věku.

Hned na začátek si nemůžete myslet, že uběhnete maraton a tak se nenechte odradit prvotním neúspěchem, třeba jen proto, že jste celí natěšení vyrazili plnou rychlostí a po pár minutách už nemůžete ani běžet, ani popadnout dech. Ideální povrch pro běh je v lese. Lesní cesta má měkčí povrch, než asfaltová. Je třeba běžet pomalu a minimálně 30 min, kdy střídáme běh s chůzí.

Dalším pravidlem je, snažit se dýchat nosem. Lépe využijete jak energii, tak kapacitu plic. Pokud to „neudýcháte“ nebo jen chvíli, přejděte do rychlé chůze a zkuste se dostat zpět do tempa, kdy Vám to opět půjde. Postupně se budete zlepšovat a budete mít ze svých běžeckých postupů radost.

Musíte také myslet na dostatečné rozehřátí organismu před během, protáhnout svaly, nepřeceňovat své síly, prostě začínat pomalu. Abychom předešli bolestem svalů, kloubů či zad, je potřeba zvolit i správnou běžeckou obuv (s výběrem Vám poradí v kterémkoliv obchodě se sportovní obuví) do které zvolíme ponožky, hodící se pro tento druh sportu. Výběr ponožek je v současné době nepřeberný. Ponožky mají např. speciální úpravu pro rychlý odvod potu, jsou s bezešvým chodidlem, nízké, s antibakteriálními účinky, se stříbrem…

Úplnou novinkou jsou však ponožky s gelovou patou, které tlumí nárazy v patní části chodidla. Ponožky mají v patní části vrstvu speciálního gelu, která chodidlo chrání před nadměrným zatěžováním při běhu nebo jakémkoliv jiném sportu a gel má navíc hydratační funkci, takže nohám nejen ulevíte, ale dopřejete jim i určitou péči.

Ponožky jsou ve dvou variantách – nízké a klasické vysoké ponožky.

MALLE - gelové sportovní ponožky - klasické

MALLE - gelové sportovní ponožky - klasické


 Zobrazit




SPORT - gelové sportovní ponožky - nízké

SPORT - gelové sportovní ponožky - nízké


 Zobrazit




Pokud to s běháním myslíte opravdu vážně, nezapomeňte, že jen trpělivostí se dostanete k vytýčenému cíli. Ze začátku budete bojovat s únavou, bolestí nohou, budete to chtít vzdát, budete nacházet výmluvy, proč zrovna „dnes“ nemohu jít běhat. Ale nepropadejte panice. Vydržte, nastavte si dosažitelné cíle, střídejte běh s chůzí a po třech týdnech (říká se, že z činnosti, kterou vydržíte provozovat 3 týdny, se stává zvyk) už bude na běhu závislí.

Po měsíci, dvou, třech už z Vás bude zkušený běžec „závislák“!

 Behani

 

Poradna, články, novinky